"Więcej niż pocałunek" Helen Hoang



Bardzo się ciesze, że w końcu przełamałam się  i przeczytałam książkę „spoza rodziny” polskich autorek, a ciężko mnie przekonać, po prostu tak mam... 


Dlaczego się zdecydowałam?

Zachęcił mnie opis, lubię gdy w książce są poruszane tematy związane z  trudami małych jednostek społeczeństwa i do tego przeplatane opisami zdrowotnymi.


Autorka poruszyła trudną tematykę, problemy z nawiązywaniem relacji z ludźmi jakie niesie ze sobą zespół Aspergera.
Jestem troszkę zła na autorkę, że bardziej nie rozbudowała i rozwinęła wątku medycznego z owa chorobą bohaterki. 
Lubie podczas lektury, troszkę zaznajomić z dana przypadłością i skosztować języka medycznego.

Jak wcześniej wspomniałam, mamy poruszany ważny temat, główna bohaterka cierpi na zespół Aspergera. Autorka zaszczepiła we mnie chęć uzyskania dodatkowej wiedzy na temat syndromu i poszerzyłam wiedze, czytając kilka materiałów na ten temat. 

Aż ciężko mi uwierzyć z jakimi trudnościami i lękami zmagają się osoby, cierpiące na autyzm.

Zapoznanie się z dodatkowymi materiałami, poza lekturą, pozwoliło mi bardziej zrozumieć bohaterkę.


Poznajemy główną bohaterkę, trzydziestoletnią, uroczą Stelle.
Pracoholiczkę, która kocha swoja prace, odnosi sukcesy i do tego dobrze zarabia. 
Trudno uwierzyć, że kobieta odnosząca sukcesy w życiu zawodowym ma słaby kontakt z mężczyznami, nie lubi a wręcz nie toleruje dotyku.
Jej sukcesy w pracy nie idą w parze w życiu osobisty tj. uczuciowym.

W końcu postanawia, poznać i nawiązać kontakt z mężczyzną, a wręcz wynajmuje, uwaga! Mężczyznę do towarzystwa.
Pragnie nauczyć się czułości i seksu.

Oj będzie się działo! 😀😀
I proszę sobie nie myśleć, że to jakiś płytki, mdławy czy smętny erotyk  😉

Jest to powieść, w której każdy znajdzie coś dla siebie. Komedia, romans, delikatnie opisane ceny seksu, które zmysłowo opisuje autorka, troszkę psychologi i opisu jak ważnego, skierowanego w stronę autyzmu tzw lżejszej odmiany aspergera.

Podziwiam autorkę za jej kreatywność ,pomysłowość i za to że tak fenomenalnie i kunsztownie połączyła  wątki komedii, romansu, erotyzmu i elementy podłoża psychologicznego w całość.

Jest to nietypowa książka, w której poznajemy odczucia i postrzeżenia osoby cierpiącej na zaburzenia autystyczne, od środka ponieważ u autorki również zdiagnozowano zespół Aspergera.

Głowni bohaterowie Stella i Michael nie pozwolą się wam nudzić podczas lektury.
Będziecie płynąc przez stronice książki a do tego powie Was ciekawa fabuła.


„Przytulił ją mocno do siebie. Miał ogromną ochotę się z nią całować, ale zdawał sobie sprawę, że powinien się powstrzymać. Świadomość, że jego ramiona są dla niej bezpieczną przystanią, zaspokajała w nim jakąś pradawną potrzebę, o której istnieniu nie miał wcześniej pojęcia.”


Czy Stella”nauczy się współżyć” i otworzy się na relacje z mężczyzną? 
Jak będą wyglądać relacje bohaterów?

Polecam i zachęcam do lektury.


Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu Muza.

Komentarze

  1. Czuję się zachecona do przeczytania książki 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za przeczytanie recenzji i ciesze się, że swoją opinią zachęciłam Cię do lektury?
      Może się pochwalisz co obecnie Ty czytasz? :)

      Usuń
  2. Bardzo mi się podobała:)
    https://slonecznastronazycia.blog/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

"Róża wiatrów" Agnieszka Krawczyk

"Gwiazdy Oriona" Aleksander Sowa

Kalendarz na 2023