"Wioska kłamców" Hanna Greń

Dzień dobry Moliki.
Dzisiaj mam dla Was przedpremierowa recenzje.

Jakie to było dobre 😉 emocje po przeczytaniu książki nadal się  we mnie  żarzą.
Oczywiście czytałam wcześniejsze książki autorki i wiedziałam czego mogę się spodziewać.
Tym razem autorka niesamowicie  pozytywnie mnie zaskoczyła.
U pani Hanny nie ma miejsca na sentymenty i łechtania czyjąś ambicję.
Jest stanowczo i niewzruszenie.
Mamy denata musi być zabójca.
Zresztą co tu dużo pisać.
Autorka potrafi wykreować napięcie i bawi się z nami w ciuciubabkę do końca książki jeśli chcemy sami wytypować zabójce.


Akcja "Wioski kłamców" toczy się w Strzygomiu, odizolowanej od świata miejscowości, która kryje w sobie mroczne sekrety.
Do wioski przyjeżdża Dioniza, główna bohaterka.
Była policjantka, która nosi się z zamiarem odnalezienia zabójcy swojego ojca. Wszakże rzekomi sprawcy siedzą w więzieniu. Dioniza jednak jest przekonana, że prawdziwy zabójca znajduje się nadal na wolności.

Kto w wiosce kłamców kłamie, a kto mówi prawdę? 
Do czego mogą doprowadzi pomówienia?
I najważniejsze pytanie czy Dionie uda się odkryć prawdę?
Dużo pytań ale tytuł książki zobowiązuje w końcu to Wioska kłamców 😉

Polubiłam osobę Dionizy za to że za wszelką cene dąży do celu, jest uparta, twarda i nieugięta.
Poznajemy również innych bohaterów, mieszkańców wioski, ludzi z krwi i kości.
Istotnym wątkiem  jest również to że autorka wplotła do książki legendy o strzygach.

Powieść nie jest obciążona, przesycona drastycznymi morderstwami czy wielkim rozlewem krwi.
Myślę sobie , że każdy wielbiciel kryminałów powinien odwiedzić Wioskę kłamców. 
Jeśli mogę tak to ująć jest to historia zaskakująca a nawet niezwyczajna.
Podoba mi się, że autorka nadal łączy wątki kryminalne z obyczajowymi.
Oprócz rozwiązywania zagadki, autorka opisuje prywatne życie bohaterów.

Jestem bardzo usatysfakcjonowana , nasycona i jednoznacznie mogę stwierdzić że mój głód czytelniczy został zaspokojony. Chyle czoła ponownie przed panią Hanną.

Na koniec zostawiam Was Kochani z zaproszeniem. Strzygowo zaprasza do odwiedzenia wioski kłamców. Przekonajcie się sami jak potomkowie strzyg i więźniów żyją na końcu świata, wśród mroku i sekretów.
I ostrzegam, książka wciąga bez hamulców, proszę zaopatrzyć się w zapas czasu wolnego. 
Polecam i życze miłej lektury.

Za egzemplarz do recenzji dziękuje wydawnictwu Czwarta Strona Kryminału.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Angela Santini "Obsesje"

"Gwiazdy Oriona" Aleksander Sowa

"Róża wiatrów" Agnieszka Krawczyk