Wywiad z Justyną Nowak - Wysocką

 Dzień dobry Książkoholicy.

Zapraszam na wywiad z Justyną Nowak –Wysocką, 

autorką debiutującą w świecie literackim, książką  pt.

 „3 życia, 3 próby”.

 

 

 

 


~ Dzień dobry Justyna, na wstępie gratulacje z okazji premiery i

  dziękuje, że znalazłaś czas na udzielenie wywiadu. 

   Jak minął Ci dzisiejszy dzień?  

 

 Był bardzo emocjonujący, prawdę powiedziawszy nie

 wiedziałam czego się mam spodziewać po

 pierwszych recenzjach. Na szczęście jak narazie

 wszystkim się książka podoba. Oby tak dalej.

 

~  8 października , nakładem wydawnictwa Manufaktura Słów , oddałaś

  w ręce czytelników swoje pierwsze literackie "dziecko". Jak się czujesz jako

  debiutantka w świecie literackim? Debiutowanie zaskakuje? 

 

 Jestem bardzo szczęśliwa i wzruszona, że udało mi się napisać i wydać

 moją pierwszą powieść. Nie sądziłam, że kiedykolwiek uda mi się

 spełnić to marzenie,a jednak...Jeśli wierzymy w swoje możliwości to

 świat zawsze stoi dla nas otworem 😉 i możemy osiągać zamierzone

 cele.

Czy debiutowanie zaskakuje? Oczywiście, każdy debiutujący autor

 pewnie czuje zaskoczenie mieszające się z radością i niepewnością, jak 

przyjmą jego literackie ,,dziecko” czytelnicy.

 

~ Skąd pomysł oraz inspiracja na fabułę „3 życia, 3 próby”?

To pytanie zadaje mi wiele osób…ale powiem szczerze, ze ta historia 

zrodziła się w mojej głowie już dawno. W końcu złożyłam ją w całość i

 "przelałam na papier”.

 Jestem dobrym obserwatorem swojego otoczenia, ludzie których

 spotykam w życiu, ich historie, są czasami bardzo dobrą inspiracją na

 książkę 😉.

 

 ~ Dla miłośników jakiego gatunku literackiego, skierowałaś swoją książkę?

,,3 życia, 3 próby” to powieść mieszająca w sobie kilka gatunków.

 Mianowicie czytelnik znajdzie tu romantyczną historię z pikantnymi

 wątkami, szczyptę fantastyki, a także przeplatające się sceny dramatu.

 

 ~ W kompendium , miłość bohaterów rozpoczęła się w XV- wiecznej Hiszpanii, jej 

    ciąg dalszy rozgrywa się również w XIX-wiecznej Francji. Masz słabość lub jesteś

   związana emocjonalnie z państwami wypomnianymi w książce?

 

Odnośnie historii hiszpańskiej inspiracje zaczerpnęłam podczas mojej

 podróży poślubnej na jedną z Hiszpańskich wysp Kanaryjskich – La

 Gomera.

 Piękno przyrody i historie opowiadane przez mieszańców San

 Sebastian de La Gomera pochłonęły mnie tak bardzo, ze właśnie tam

 postanowiłam rozpocząć tą historię.

 Jeśli chodzi o wątek francuski, to od zawsze mnie fascynowała XIX -

 wieczna Francja, ich obyczaje, bale , stroje itd. Jestem miłośniczką

 historii XIX - wiecznej Europy oraz starożytności.

 

~ Czy utożsamiasz się z którymś z bohaterów?

  Myślę, ze każdy autor tworząc swoje dzieło, pozostawia w nich cząstkę

 siebie. W końcu to on kreuje całą historię i bohaterów w nim

 zawartych.

 

~ Ostatnio więcej czytasz czy piszesz książki?

Jestem w trakcie pisania trzeciej książki( drugiej części Zlecenia 999), 

więc mogę stwierdzić, ze obecnie więcej piszę. W wolniejszej chwili 

staram się też czytać 😉.

 

~ Czy pod wpływem sugestii wydawcy dokonałeś jakichś znaczących zmian w

   pierwotnej wersji fabuły?

 Wydawca nie ingerował w fabułę powieści, tekst zawarty w książce jest

 oryginałem.

 

~ W grudniu kolejna Twoja książka, zdradzisz Nam czym tym razem nas 

    poczęstujesz? :)

 Tak, 1.12 odbędzie się premiera mojej drugiej książki 

,, Zlecenie 999 #umowa z nieznajomym” – jest to całkowicie inna

 historia niż w moim debiucie. Czytelnik przeniesie się w świat tajemnic,

 intryg i zdrad, a wszystko z dozą pikantnego romansu w świecie mafii i

 luksusu.

 

~ Gdybyś znalazła się na bezludnej wyspie, to jaką książkę chciałabyś mieć ze sobą i dlaczego?

 

 Powiem szczerze, ze nie wiem… nie lubię czytać dwa razy tej samej

 książki. Mam nadzieję, ze wybaczysz mi brak odpowiedzi na to pytanie, 

 ale jestem zawsze szczera w swoich wypowiedziach, a tu naprawdę nie

 umiem Ci jednoznacznie określić, którą bym wybrała.

 

Dziękuje za odpowiedzi :) a Czytelniczki zapraszamy do lektury.


~~~~~~~~~~~






Komentarze

Popularne posty z tego bloga

"Gwiazdy Oriona" Aleksander Sowa

"Róża wiatrów" Agnieszka Krawczyk

Angela Santini "Obsesje"